Kvällsdopp &myggbett är simpla nödvändigheter

Jag kände för att bada idag. Att bada är helt underbart och de dagar som man knappt vågar sig ut i solen på är utmärkta badardar'. Det är liksom bara så, så där härligt som det ska vara. När dagen hade passerat slogs jag av denna underbara tanke och försökte få med syster ner till vattnet för ett eftermiddagsdopp, men tyvärr föll det sig så att det blev inställt och istället stod jag där ensam att besöka badet när kvällen nalkades. Kvällen kom, och till min ensamma tågning emot Framnäs fick jag med mig en vacker själ som sedan drog med sig två andra själar och tillslut var jag inte alldeles allén på min kvällsdoppsbravad. Jag och underbara G drog av oss kläderna och hoppade i vattnet, det ljumma sköna vattnet medans myggorna flåsade oss i nackarna. Det var varmare i vattnet än i luften, precis som det ska vara på kvällarna. Och mysigt var det, precis som det ska vara. Och medan myggorna förde sin tysta strid emot oss så gungade vi och åt nybakta bullar. Precis som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0